måndag 24 januari 2011

snuva och feber

Så... Nu har förskolebacillerna på nåt sätt fått tillträde till mig och jag har blitt sjuk. Inte så konstigt, egentligen, men ganska trist. Jag saknar att göra yoga! Det närmsta jag kommer yogan nu är väl min näskanna. Den är bra när näsan täpper till.


Jag tänkte först att jag nu kommer märka att varken Adam eller mamma finns i närheten att pyssla om mig och handla åt mig, som de ju alltid är så fina och gör när jag är sjuk hemma. Men så fort Siri fick höra att jag var sjuk kom hon över med dunderkurer till mig. Ett tag senare ringde Silje, en av de andra yogalärarna på Satya yoga, och sa att hon hade handlat lite åt mig. Hur gulligt som helst! De är så fina.


Det siri kom med var dels två pulver som man blandar med vatten. Jag tror att de består av massa örter, det smakar lite som selleri och citrongräs. Hon hade även med sig oregano-olja som ska vara naturens svar på antibiotika. Den droppar man i ett glas vatten och dricker. Det känns det som att hela munnen brinner!

Silje kom med frukt, nötter, russin, ingefära och en sudukobok. Kändes nästan som en liten fest!
(Ni märker kanske att jag har lite att göra då jag lägger ner tid på att skära upp frukt fint till bara mig själv... haha.)

1 kommentar:

  1. Så bra att de tar hand om dej! Krya på dej och se till att sova så mycket som möjligt! :)

    SvaraRadera