fredag 7 januari 2011

Boende och jobb


Livet i Norge känns klarare och klarare för var dag som går. Igår tittade jag på rummet jag ska hyra från mitten av januari. Det var fint! Jag är så glad! När jag var här i November kollade jag på ett rum i ett hus där det var kallt och luktade unket. Mögglig ingefära, ungefär. Det var ett sånt hus man ville gå ut ur direkt man kom in. Och dessutom bodde det en 30 år gammal fågel där i en bur. Jag var alltså lite rädd för att inte kunna bo trivsamt här, men puh, det var riktigt fint där jag ska bo.


Rummet är möblerat med säng, skrivbord, garderob och två hyllor. Perfekt! Vita väggar och två fönster. En minibalkong där jag kanske kan sitta när mars/april solen börjar värma på. Det luktade bra. (Det är mycket viktigt med lukten där jag ska bo, har jag insett) Det var ett nytt kök som jag kommer dela med två andra, vilka vet jag inte ännu. Det verkar vara bra ordning i köket. Alla har sin egen space men de verkar dela på köksredskapen, vilket är skönt, då slipper jag fixa en massa nya köksgrejer. Toan var bra, med tvättmaskin. Och bovärden var trevlig. Jag kände mig väldigt lättad och glad igår.


Idag har också varit en fin dag. Den började med ett morgon-yogapass här i Stavanger. Det känns som att jag har blivit starkare på bara några dagar här. Siri är väldigt bra på att prata sina elever in i positionerna så att man jobbar hårt och det går att hålla de där extra sekunderna där det annars är så lätt att släppa energin.


Efter yogan gick jag hem till mitt tillfälliga boende för att äta lunch och fick ett samtal från förskolan där jag har sökt jobb, och de sa att jag får börja till veckan!! HURRA!!! Oj va skönt! Nu vet jag att jag kommer att ha något att göra om dagarna, och dessutom dra in lite pengar. Yes!


Glad och upprymd åkte jag till Sandnes för att göra lite egen yogapraktik och undervisa en klass, vilket gick bra. I receptionen hänger en stor fin bild på B.K.S Iyengar, och när jag gjorde min egen praktik tittade jag ut på den och det kändes som att han såg rakt på mig med sina varma, visa guru-ögon. Efter det gick det jättebra att undervisa.


B.K.S Iygengar

Bilden är lånad från www.yogatma.net

3 kommentarer:

  1. Hej! Va skönt allt blir bra och flyter på :) Hur länge var det du skulle vara där? Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vilket flyyyyyt!!! Grattis!

    SvaraRadera
  3. Emelie: Jag är här fram till påsk, men kommer att komma hem ett par helger:)

    Mira: Tack:) Joo det är som att allt bara faller på plats!

    SvaraRadera