lördag 15 januari 2011

Nytt hem, nytt jobb.

Det har varit en händelserik och tuff vecka!

Jag har börjat på förskolan nu. (haha.. lite sent, kanske!)
Det funkar bra. Barnen är födda 2008. Jag bytte min första bajsblöja igår, det var spännande! Det är otroligt hur så små barn kan bajsa så mycket på en gång.

Jag tror att barnen börjar känna mer och mer tillit till mig, och det känns bra. När jag tar fram gitarren sitter de som tända ljus. (Vad jag har förstått är det inte någon annan ur personalen som brukar spela)

En del dagar blir ganska långa. Onsdagar undervisar jag tre yogaklasser på kvällen. Jag åker jag hemifrån 06.45 och kommer tillbaka 22.30. Men det går. På ett sätt är det väldigt bra att jag har mycket att göra, tiden går så mycket fortare. Och variationerna gör det hela lättare.

Jag har flyttat dit jag ska bo fram till påsk nu. Det känns bra. Skönt att packa upp kläderna i en garderob. Tjejen som har bott här hade lämnat en hel del mat till mig. Helt fenomenalt. Linser, bönor, pasta, kryddor, müsli, olja, vinäger, tomatkross, olika såser på burk, fetaost.. och mycket mer. Helt galet snällt, och precis sånt jag behöver.

Det är inte så mycket pynt i mitt rum. Men jag har ljusstakar och ljus. Och såklart min hemtomte. Innan jag åkte fick jag den i present av kören Kvinntätt, de sa att den ska se till att jag har det bra när jag är borta. Jag kan meddela att den gör ett bra jobb, och det är skönt att den är med.


Yogalitteraturen föjlde också med.

Igår handlade jag på en billig affär där jag hittade ljus och ljusstakar. I rummet är det två hyllor oanför sängen där de fick bo.

2 kommentarer:

  1. Det ser väldigt mysigt ut i ditt fönster med hemtomten som du fick av kören och fina ljus till.
    Kram från mamma

    SvaraRadera
  2. spännande :) och vad gäller bajs så har jag ingen erfarenhet av barn, men jag brukar ibland ställa mej samma fråga när jag tömmer katternas låda :)

    skönt att ha en garderob att hänga kläderna i! :) och mysigt med ljus - det är nog bland det viktigaste "pynt" man kan ha :)

    Kram

    SvaraRadera