måndag 14 februari 2011

Jag har sagt upp mig!

Jag sa upp mig idag. Det känns jätteskönt. Jag har legat sjuk igen i en vecka nu, det verkar som att immunförsvaret inte kan hantera alla baciller på förskolan, och det går ut över arbetet med yoga, och det går ut över min egen yogapraktik. Jag har kunnat jobba 13 dagar i barnehagen sen jag kom hit. Jag har varit anställd i en dryg månad. Det håller inte. Hade det varit ett drömjobb, eller om jag skulle jobba tillräckligt länge för att det skulle vara värt att vänta på att immunförsvaret skulle komma ifatt hade jag kanske fortsatt. Men nu är det bye, bye baby. babies.

Så, nu har jag slutat! Jag har lärt mig en del.
Blöjbytesrutin
Gränssättning
Småbarnskommunikation
Vikten av haklapp när man är 2 och äter yoghurt.

Framför allt har jag lärt mig att man inte måste göra som det var tänkt bara för att det skulle vara så. Det blir inte så ofta som man har tänkt, men oftast blir det bra ändå.

1 kommentar:

  1. Klokt beslut!!
    Nu ska du se att du kommer att hålla dig frisk när du inte utsätts för en massa baciller hela tiden. Du kan istället använda tiden till yoga och åter yoga.
    Kraaam mamma

    SvaraRadera