söndag 20 mars 2011

socialt liv och lite om mitt tillfälliga hem.

Idag är jag ledig. Det är skönt!

Jag var hemma i Sverige förra veckan, jag kom tillbaka i onsdags och fram till idag har det varit aktiviteter i ett. Men det är bra. Och det har varit trevliga aktiviteter.

Jag har hunnit undervisa 8 yogaklasser i studio och 3 bedriftsuppdrag, samt själv gått på en yogaklass. Det känns fint.

Det känns också som att det sociala livet börjar ta fart. En av tjejerna jag bor med, Bertine, har tagit med mig på tjejkvällar. Varje torsdag träffas ett gäng tjejer och gör olika saker, fikar, går på bio, hänger... det är supernice. Dessutom har jag ingen yoga på torsdagkvällar, så det passar perfekt. I veckan flyttade vi det till fredagen och åt middag på en vegansk reataurang. Dyrt men trevligt:)

I går var jag hemma hos en annan av tjejerna, Blanka, hon hade gjort plättar (d.v.s pannkakor i vissa delar av sverige). Hon jobbar på Statoil och de andra som var där var hennes arbetskamrater. Det var också jättetrevligt. Ingen var från Norge, vi var alla från olika länder. Det blir nog lätt så, att de som kommer utifrån söker sig till varandra. Vi borde bli lite bättre på att ta hand om och öppna oss för invandrare och besökare från andra länder hemma i Sverige. Det om något skulle främja integrationen.



Så, nu är det fyra veckor kvar för mig i Stavanger. Det känns bra. Rummet jag hyr känns hemtrevligt och luktar gott. (tack vare samma fantatsiska rökelse som gör att yogastudion också luktar himmelskt)



Det finns dock fortfarande en del detaljer som påminner om att mitt boende är temporärt...

... Min säng är också mitt skrivbord och matbord. (Här serveras paj. Jag har förresten hört att orange stimulerar aptiten. Det är ju bra i alla fall)




... Det kändes så onödigt att borra hål i väggen för sänglampan. Dessutom har jag ingen borr. Men jag har tjep.










... Sittplats/arbetsplats/matplats nr 2: Yogamattan på golvet.



Egentligen behöver man inte så mycket. Jag ska nog skänka bort en del kassar med saker när jag kommer hem, eftersom jag inte har behövt dem på 4 månader. Jag tycker att det fungerar bra att leva så som jag gör nu. Jag sover gott i sängen, det finns plats för yogaträning på golvet, det finns fönster och det luktar gott. Men jag hade nog gärna haft ett bord, trots allt.

2 kommentarer:

  1. Det låter som att du har det trevligt :) det är sant, det mesta man har behöver man egentligen inte :)
    ha det bra, vi ses om 4 veckor :) kram

    SvaraRadera
  2. Ja det gör vi:)

    Jag tänkte att jag skulle hämta awarden från dig, men jag fattade inte riktigt hur man gör..?Massa kramar, hoppas du har det bra:)

    SvaraRadera